Preskoči na glavni sadržaj

RAZGOVOR ZA POSAO- NE ZABORAVITE OSMIJEH!




Pozvani ste na razgovor za posao i trenutak kasnije- hvata Vas panika!
Znate da je dobra priprema za intervju pola posla, ali Vam niko nije rekao kako ta priprema treba da izgleda. 

Predlažem pripremu koja sadrži ove elemente:

  1. PLAN
Prvo i osnovno- raspitajte se o firmi koja Vam nudi posao. Najbolji izvor informacija su zaposlenici te firme, ali i oni koji ih poznaju i znaju ponešto o prilikama u firmi, o atmosferi koja vlada među zaposlenima, odnosom sa šefovima, redovitosti plate i sl.

  1. ISKORISTITE BLAGODETI INTERNETA
Svaka firma koja drži do sebe ima vlastitu internetsku stranicu. Misija preduzeća, razvojni planovi, dionice na berzi, financijski izvještaji, sve bi Vas to trebalo zanimati. Nema li tih podataka na stranicama preduzeća, lako ih je provjeriti na portalu banjalučke ili sarajevske berze, ukoliko je poslodavac iz BiH. Osim toga, googlajte ime firme, medijski napisi Vam takođe mogu biti od koristi.

  1. PRIPREMITE SE ZA INTERVJU
Na razgovoru za posao treba da pokažete entuzijazam i budete srdačni!
Bez obzira na sva pitanja i potpitanja koja vas mogu zateći, kratko ali sadržajno predstavljanje je nešto što Vas neće zaobići i taj dio morate “odraditi” na najbolji mogući način. Taj dio vas NE SMIJE zateći nespremne!

S obzirom na to da ste uradili “domaći zadatak” i pripremili se za intervju, svoje poslovne kompetencije treba da “upakujete” u firmu, odnosno radno mjesto za koje konkurišete. To ste već trebali uraditi pišući radnu biografiju -CV, a sada treba da se predstavite na najbolji mogući način, u nekoliko rečenica. NEMOJTE učiti CV napamet! Potrudite se da na zanimljiv i optimističan način, sažeto, kažete najvažnije činjenice o sebi.

Stoga - spremite dvije - tri minute govora koji uključuje ove podatke: posebno o najvišem stepenu vašeg obrazovanja, opis poslova koje ste obavljali i u kojim preduzećima, koje dodatne vještine i znanja posjedujete.
Bitno je navesti i strane jezike koje govorite, koliko poznajte rad na računaru, jeste li završili kurseve dodatnog osposobljavanja, koje su vaše komunikacione vještine i kako radite s ljudima.

Recite slobodno i šta očekujete od novog posla, odnosno zašto želite taj posao.

Dakle, na pitanja odgovarajte direktno, kratko i jasno, a predstavljanje treba sažeti u svega nekoliko minuta, i ne više od TRI MINUTE.

Dobrom ćete pripremom izbjeći tremu i lakše se koncentrisati na sagovornika, što je veoma bitno jer potencijalni poslodavac će svakako steći utisak i o tome znate li slušati!

  1. ODJEĆA, ŠMINKA
Prvi kontakt s potencijalnim poslodavcem veoma je važan. O Vama će govoriti i odjeća, stisak ruke, pogled u oči, optimizam kojim zračite. Zatim slijedi način na koji ćete se predstaviti i izražavanje.


Mijenjaju se trendovi, pa tako i na tržištu rada. Pogledajmo samo način odijevanja, danas se čini da je sve dopušteno. Ipak, odijevanje za posao traži odmjerenost, a razgovor za posao i više od toga – ne možete rizikovati, jer ne želite da prvi utisak bude i - posljednji.

Ako ne znate kakav je dress code preduzeća (iako je najbolje da saznate postoje li stereotipi kojih se valja pridržavati) odlučite se za klasiku i nećete pogriješiti. Žene ne bi trebale da imaju prejaku šminku niti previše nakita. Takođe, visoka štikla ne dolazi u obzir, a suknja ne bi trebala biti kraća od visine koljena.

Slobodniji stil je dopušten odlazite li na razgovor za posao u dizajnerski studio, novinsku, radio ili TV redakciju, marketinšku agenciju i slične slobodnije profesije. Ipak, neka i tada odijevanje bude sa ukusom.
Takođe, prije razgovora za posao posjetite frizera i nikako ne zaboravite: urednost je vrlina.


I još nekoliko uputstava: 


  • Budite tačni!
  • Kašnjenje na intervju za posao može se svakako protumačiti - da ste neozbiljni, nesavjesni, neorganizovani.
  • Pripazite na govor tijela. Sjedite uspravno i gledajte sagovornika u oči.
  • Budite tokom razgovora aktivni. I vi postavljajte pitanja, naravno, bez upadanja u riječ sagovorniku. Neka vam plata ne bude jedina tema i preduslov razgovora.
  • Ne govorite negativno o bivšim i sadašnjim poslodavcima.
  • Pokazujte entuzijazam, budite srdačni. Ko ne voli ljude koji zrače pozitivnom energijom?
  • Budite iskreni! Sve što kažete o sebi, svojim poslovnim kompetencijama, bivšim poslodavcima lako se može provjeriti.


Srećno!

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

S.M.L.XL. communications - video produkcija

KAKO POSTATI AUTENTIČAN GOVORNIK?

Prema svjetski priznatom ekspertu za glas i zvuk Džulijanu Trežeru, da biste postali govornik kojeg publika sluša i kojem vjeruje, potrebna su ova četiri elementa: ISKRENOST (budi iskren u onome što govoriš) AUTENTIČNOST (budi ono što jesi) INTEGRITET (budi/ radi ono što govoriš) LJUBAV (drugim ljudima želi dobro)

GLOSSOPHOBIA

Glosofobija! To je strah od javnog govora, ili, uopšteno- strah od javnog nastupa. Tako simpatična riječ, a izaziva toliko nelagode i problema! Koliko je samo ljudi odustalo od svojih snova, od napredovanja u poslu i karijeri, samo zbog velikog straha od javnog govora. Glosofobija je veoma česta pojava, prema nekim autorima, čak 75% ljudi ima više ili manje izražen strah od govora pred publikom! Neki tvrde da se više plaše javnog nastupa od- smrti! Psiholozi su glosofobiju svrstali u top pet strahova: Acrophobia - strah od visine Glossophobia - strah od govora u javnosti Claustrophobia - strah od malog, zatvorenog prostora Arachnophobia - strah od paukova Aerophobia - strah od letenja Glosofobija je iracionalan strah, pobijedimo ga zajedno! Naučimo kako se izboriti sa tremom, kontrolom glasa i pokreta, disanjem, kako raditi na samopozdranju, kako napisati odličan govor! Tu smo da pomognemo, jer, i mi smo nekada padali u nesvjest pri samoj p